سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/25
5:28 عصر

فتاح: مصرف برق در کشور 5/5 درصد کاهش یافت

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

 ایرنا/وزیر نیرو گفت: مصرف برق کشور از ابتدای سال جاری تاکنون 5/5 درصد نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش یافته است.   

"سیدپرویز فتاح" روز سه شنبه 25 /1 توقف رشد و کاهش مصرف برق در 24 روز نخست سال جاری را ناشی از تغییرات آب و هوایی و نیز اقدام های موثر صورت گرفته در جهت اصلاح الگوی مصرف دانست. ادامه مطلب...

88/1/15
1:39 صبح

تامین اجتماعی دیگر آتیه ندارد

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

مدیر عامل موسسه فرهنگی، هنری آهنگ آتیه وابسته به سازمان تامین اجتماعی از دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر توقف فعالیت های موسسه فرهنگی، هنری آهنگ آتیه و روزنامه خورشید خبر داد. به گزارش اسراف نیوز این گونه موسسات و شرکتها در کشور بسیار وجود دارند بدون کارشناسی و هدف خاصی تشکیل شده اند که فقط هزینه بر هستند و فایده چندانی هم ندارند. ادامه مطلب...

88/1/11
12:0 عصر

وزیر نیرو:اصلاح الگوی مصرف از درون دولت

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

 وزیر نیرو گفت: به دنبال نامگذاری امسال به نام اصلاح الگوی مصرف، دولت با جدیت آیین نامه اصلاح الگوی مصرف را تدوین می کند.

ادامه مطلب...

88/1/11
5:21 صبح

تأکید وزیر کشور بر طراحی الگوهای کاربردی برای اصلاح مصرف در شهرد

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

ایلنا/ صادق محصولی در جمع مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور: با توجه به نقش اساسی وزارت کشور در اداره کشور و اجرای برنامه های کلان و خرد دولت ، این وزارتخانه نقشی اساسی در طراحی و اجرای برنامه های مرتبط با اصلاح الگوی مصرف دارد.
تمامی مدیران مجموعه وزارت کشور در سراسر کشور باید بحث اصلاح الگوی مصرف را از اولویت های کاری خود در سال جاری قرار دهند.  سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با توجه به وظایف عمده خود که شامل حمایت، پشتیبانی و تقویت مدیریت شهری و روستائی کشور می شود، باید برنامه ها و راهکارهای کاربردی خاصی برای اصلاح الگوی مصرف در داخل این سازمان و در سطح شهرداری ها و دهیاری های کشور طراحی نماید تامورد استفاده آنان قرار گیرد.
در سال اصلاح الگوی مصرف بایستی از اکتفا به این موضوع در حد شعار و انجام گرفتن اقدامات نمایشی در این خصوص به طور جدی پرهیز شود. 
سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور باید دیدگاهها و نظرات مختلف موجود در سطح شهرداریها و مدیریت شهری را در این خصوص جمع آوری نماید تا در برنامه ریزی ها و سیاستگذاریها مورد توجه قرار گیرد.


88/1/10
11:50 عصر

خورشید میلیاردی دیگر منتشر نمی شود!

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

در راستای رعایت صرفه و صلاح سازمان تامین اجتماعی و با تصویب هیات مدیره این سازمان تا اطلاع ثانوی روزنامه "خورشید" منتشر نخواهد شد. به گزارش اسراف نیوز این در حالی است که از ابتدای انتشار روزنامه خورشید که با صفحات گلاسه و گران قیمت منتشر می شد بسیاری به این اقدام اعتراض کردند و چنین هزینه ای را اسراف و بی مورد خوانده بودند! یکی از برکات نامگذاریهای سال توسط مقام معظم رهبری همین است که موضوعاتی که مورد غفلت و جهل هستند در صدر قرار گرفته و همه بدان اهتمام دارند. (لا اقل برای یک سال!!)
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی، دکتر ذبیحی مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر گفت : در خصوص نحوه و ادامه انتشار روزنامه خورشید بحث های زیادی صورت گرفت و بر این اساس تصمیم گرفته شد تا انجام اقدامات کارشناسی دقیق تر و لحاظ کردن صرفه و صلاح سازمان و مخاطبان آن (بیمه شدگان و مستمری بگیران و....) روزنامه مذکور تا اطلاع ثانوی منتشر نشود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری که سال 88 را سال اصلاح الگوی مصرف اعلام کرده اند گفت: ما در تامین اجتماعی تلاش خواهیم کرد تا در راستای تحقق این پیام که نیاز واقعی جامعه امروز ما نیز می باشد اقدامات لازم را بعمل آوریم.
وی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی نیز خواست تا برای تحقق این امر مدیریت سازمان را یاری کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمایند.


88/1/10
10:49 عصر

حمایت مالی وزارت علوم از پایان نامه های با موضوع اصلاح الگوی مصر

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

وزارت علوم در راستای اهتمام به منویات مقام معظم رهبری از پایان‌نامه‌هاى کارشناسى ارشد و رساله‌هاى دکترى با موضوع اصلاح الگوى مصرف حمایت مالى مى‌کند. در راستای اهتمام به منویات مقام معظم رهبری و همزمان با سال «اصلاح الگوی مصرف»، کارگروه اصلاح الگوی مصرف در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می شود. این کارگروه که با ریاست محمدباقر خرمشاد، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، عضویت معاونان فناوری، پژوهشی، آموزشی و برخی از روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور بزودی تشکیل خواهد شد درباره برنامه ها و اولویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اصلاح الگوی مصرف تصمیم گیری می‌کند. براساس این گزارش، وزارت علوم، از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری با موضوع اصلاح الگوی مصرف حمایت مالی خواهد کرد و همایش علمی تبیین و ارائه راهکارهای اصلاح الگوی مصرف نیز توسط این وزارت و با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشور امسال برگزار می شود. اولین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری به بررسی سیاست ها و برنامه‌های کلان اصلاح الگوی مصرف در کشور اختصاص خواهد داشت.

88/1/10
10:34 عصر

تدابیر هیئت دولت در اولین جلسه سال 88 برای اصلاح الگوی مصرف

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

خبرگزاری فارس: هیئت وزیران در نخستین نشست خود در سال 88 محور اصلی بحث ها را بررسی دقیق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف قرار داد و رئیس جمهور پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع بندی کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، در آغاز این نشست هیئت دولت که یکشنبه شب برگزار شد، رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح الگوی مصرف، به وظایف سنگین دولت و همه دستگاه ها اشاره و تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دقیق و به درستی همه الگوها اصلاح شود حتی درباره مدیریت وقت و زمان مردم نیز باید حرکت جدید و اصلاحی داشته باشیم.
وی نقش قوای مقننه و قضائیه را نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: باید در همین نشست اول چارچوب کار را مشخص کنیم و هر دستگاه پیشنهادهای خود را در این زمینه دقیق مطرح و هر جا نیاز به اصلاح آیین نامه بود در این زمینه برنامه ارائه کند.
احمدی‌نژاد همچنین بر لزوم اصلاح چرخه های اداری کشور تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید به لایحه هدفمند کردن یارانه ها که گامی بزرگ و پایه ای است نیز توجه و برای به نتیجه نشستن آن تلاش ویژه کنیم چرا که این لایحه حاصل تلاش همه متخصصان و دلسوزان کشور است که مدت ها برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده اند.
پس از سخنان رئیس جمهور، اعضای کابینه براساس مسئولیت و حوزه کاری خود به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف پرداختند.
پس از پیشنهادهای مختلف وزیران، محمود احمدی نژاد بحث ها و پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع بندی کرد.
رئیس جمهور توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی نان، آب و انرژی را خواستار شد و افزود: این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد و همانطور که سهمیه بندی بنزین با کاری ضربتی و دقیق و همراهی مردم صورت گرفت، این کار نیز با همراهی مردم انجام می شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت های مردم ما بسیار بالاست و مردم نشان داده اند که اهل کارهای بزرگ و تحولی هستند و هر جا که به نفع منافع ملی است محکم پای آن می ایستند و حرکت خود را به درستی مدیریت می کنند.
رئیس جمهور خطاب به هیئت وزیران تاکید کرد: باید برای این کار برنامه های دقیق و در عین حال ضربتی و انقلابی بیاورید تا هر چه زودتر عملی شود، مطمئناً ما در این خصوص با برنامه های معمولی به جایی نمی رسیم.
احمدی‌نژاد باردیگر بر صرفه جویی در مصارف دولتی تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه ها مسئولند و هرکس باید بنشیند و برای دستگاه خود برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافی را از راه های مختلف همچون کاهش مسافرت ها و همایش ها و هزینه های اضافی کاهش دهد و حتی اگر بتوانیم یک درصد از بودجه مان را صرفه جویی کنیم این مقدار حدود 500 میلیارد تومان می شود که مبلغ کمی نیست.
وی ادامه داد: شرکت های دولتی هم با یک درصد صرفه جویی در بودجه شان، هزار میلیارد تومان به دست می آورند که این هم مبلغ کمی نیست و برای پیشبرد امور بسیار مؤثر خواهد بود.  به گزارش اسراف نیوز احمدی نژاد در این جلسه خطاب به وزرا گفا همه موظفند در دستگاه خود برنامه ای برای صرفه جویی تهیه کنند و مقدار صرفه جویی شده را برای خود دستگاه هزینه کنند و به کارمندها بدهند!