سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/30
1:55 صبح

فردا/چه کسی بیشتر سهم دارد؟

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

با توجه به نام گذاری سال 88 به نام «سال اصلاح الگوی مصرف» از سوی مقام معظم رهبری، این موضوع در صدر اخبار و تحلیل رسانه ها قرار گرفته است. سرویس مناظره «فردا» از شما کاربران گرامی می خواهد تا تجربیات، پیشنهادات، نظرات و راهکارهای خودتان در رابطه با «اصلاح الگوی مصرف» را ارسال نمایید.
عده ای معتقدند که هنوز ساختارهای اصلاح الگوی مصرف وجود ندارد و همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، فعالیتی دراز مدت را می طلبد. از این رو، خوش بختانه فرصت اقدامات مقطعی و گاها تشریفاتی از سوی برخی نهادها گرفته می شود و عرصه عملی پیش روی آنهاست.
انتظار می رود که «اصلاح الگوی مصرف» و لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقداماتی فراتر از تشکیل ستادهای الگوی مصرف و یا لغو ارائه پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد را در پی داشته باشد.
حال به نظر شما، بیشترین سهم در اصلاح الگوی مصرف را قوه مقننه بر عهده دارد یا قوه مجریه؟
نقش مردم در این میان چیست؟
رسانه ها چقدر می توانند در ترویج الگوی مصرف صحیح گام بردارند؟
اصلا الگوی مصرف صحیح یعنی چه؟
آیا تمامی زیرساخت ها برای اصلاح الگوی مصرف در ایران آماده است؟
اصلاح الگوی مصرف، آیا صرفا به هزینه های زندگی و صنعتی مربوط است یا می توان آن را به طور کلی تر به سبک زندگی نیز تسری داد؟
چقدر زمینه مذهبی و اسلامیت جامعه ایرانی می تواند به اصلاح الگوی مصرف کمک کند؟
بهتر نیست که اصلاح الگوی مصرف، با گام هایی کوچک اما مداوم صورت گیرد؟ بهتر نیست که این گام ها ابتدا از سوی خود مجریان و سیاست گذاران برداشته شود؟
تجربیات و پیشنهادات و راهکارهایتان را از طریق قسمت ارسال نظرات کاربران در ذیل همین صفحه، ارسال فرمایید.
هم چنین «فردا» از حضور نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با این موضوع در این بحث در قالب های مختلف به شدت استقبال می کند و آمادگی خود برای انعکاس عقایدشان را اعلام می دارد.