سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/25
5:28 عصر

فتاح: مصرف برق در کشور 5/5 درصد کاهش یافت

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

 ایرنا/وزیر نیرو گفت: مصرف برق کشور از ابتدای سال جاری تاکنون 5/5 درصد نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش یافته است.   

"سیدپرویز فتاح" روز سه شنبه 25 /1 توقف رشد و کاهش مصرف برق در 24 روز نخست سال جاری را ناشی از تغییرات آب و هوایی و نیز اقدام های موثر صورت گرفته در جهت اصلاح الگوی مصرف دانست.
به گفته فتاح، توزیع بیش از 53 میلیون رشته لامپ کم مصرف یارانه ای در سال گذشته و نیز اصلاح شبکه و جمع آوری انشعابات غیرمجاز برق در کاهش مصرف انرژی الکتریکی موثر بوده است.
وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: با تداوم اقدام های صورت گرفته و با هماهنگی مردم و رعایت مصرف در حوزه دولتی و بخش های خصوصی شامل کارخانه ها و بخش کشاورزی، بتوانیم تابستان بدون مشکل و کم مشکلی را از نظر تامین برق شاهد باشیم.
فتاح با بیان آنکه پارسال به دلیل خشکسالی تامین برق از واحدهای برقابی تحت تاثیر منفی قرار گرفت، اظهار داشت: ریشه خاموشی های سال گذشته این بود که آب را برای تکمیل کشت و تامین آب شرب استفاده کردیم اما امسال راهبرد تولید برق مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر نیرو با اشاره به محدودیت های در نظر گرفته شده برای آب کشاورزی در استان خوزستان، گفت: این محدودیت ها موقتی و قابل رفع است.
به گفته فتاح، با برنامه ریزی های صورت گرفته هم اکنون تراز آب در کارون 3 به 840 متر رسیده که این میزان 38 متر بالاتر از وضعیت مشابه سال گذشته است و این امر، فرصت بهتری را برای تولید برق فراهم می کند.
وزیر نیرو تصریح کرد: وضعیت موجود این امکان را فراهم می کند که در پیک مصرف تابستان امسال دست کم 6 تا 8 ساعت از شبانه روز به میزان سه هزار مگاوات از واحدهای برق آبی برق تولید کنیم که این رقم در سال گذشته دست نیافتنی بود.
فتاح با بیان آنکه امسال واحدهای جدیدی وارد مدار تولید برق شده و اقدام های مناسبی از جمله توزیع لامپ های کم مصرف یارانه ای و تعمیرات به موقع نیروگاه های حرارتی صورت گرفته است، افزود: باید بتوانیم مدیریت بهتری را از نظر تامین برق کشور اجرا کنیم.