سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/6
11:22 عصر

نوآوری در ذات اصلاح الگوی مصرف نهفته است

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

 رسا/معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور امروز در تبریز گفت: اصلاح الگوی مصرف در ذات خود نوآوری و خلاقیت را نهفته دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد‌صادق واعظ‌ زاده، معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور امروز در مراسم افتتاح دفتر نخبگان استان آذربایجان ‌شرقی اظهار داشت راه برای نوآوری باز است و فرهنگ غلطی که در کشور در خصوص ایده‌پردازی و حمایت از طرح‌های نوین وجود دارد، باید تغییر کند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف در ذات خود نوآوری و خلاقیت را نهفته دارد که لزوم توجه به افکار نخبگان و فرهیختگان کشور در راستای تغییر رویه‌های ناکارآمد دوچندان می‌کند.
وی در ادامه راه‌اندازی دفتر بنیاد ملی نخبگان در استان‌ها را گامی موثر در راستای شناسایی نخبگان و فرهیختگان علمی کشور دانست و اظهار داشت: تاسیس دفتر نخبگان در تبریز آغاز یک حرکت بزرگ با اهدافی بلند است و امیدواریم با تعامل مقامات و مسؤولان استانی این دفتر به مامن اندیشمندان و نخبگان علمی شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

واعظ‌زاده تاکید کرد: باید درهای مراکز علمی و پژوهشی موجود را به روی جوانان مشتاق و علاقمند باز کنیم تا این امکانات در راستای استفاده بهینه و هم‌افزایی امکانات برای توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دفتر نخبگان استان آذربایجان ‌شرقی نیز در سخنانی‌ اظهار داشت: امروز عالمان در ایران اسلامی نقش‌آفرین شده‌اند و در توسعه همه جانبه کشور به جدیت نقش‌آفرینی می‌کنند.

آژیده پیشرفت‌های کشور را در سایه خودباوری دانست و افزود: در هر عرصه‌ای که کشور به موفقیت و کامیابی دست‌ یافته ‌است، خودباوری نقش‌آفرینان در آنجا نمود یافته ‌است.

گفتنی است، ‌دفتر نخبگان استان آذربایجان ‌شرقی ظهر امروز در محل خانه قدیمی کمپانی‌ها واقع در خیابان اهراب تبریز افتتاح شد.