سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/10
10:34 عصر

تدابیر هیئت دولت در اولین جلسه سال 88 برای اصلاح الگوی مصرف

بدست اسراف نیوز در دسته مسئولین

خبرگزاری فارس: هیئت وزیران در نخستین نشست خود در سال 88 محور اصلی بحث ها را بررسی دقیق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف قرار داد و رئیس جمهور پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع بندی کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، در آغاز این نشست هیئت دولت که یکشنبه شب برگزار شد، رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح الگوی مصرف، به وظایف سنگین دولت و همه دستگاه ها اشاره و تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دقیق و به درستی همه الگوها اصلاح شود حتی درباره مدیریت وقت و زمان مردم نیز باید حرکت جدید و اصلاحی داشته باشیم.
وی نقش قوای مقننه و قضائیه را نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: باید در همین نشست اول چارچوب کار را مشخص کنیم و هر دستگاه پیشنهادهای خود را در این زمینه دقیق مطرح و هر جا نیاز به اصلاح آیین نامه بود در این زمینه برنامه ارائه کند.
احمدی‌نژاد همچنین بر لزوم اصلاح چرخه های اداری کشور تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید به لایحه هدفمند کردن یارانه ها که گامی بزرگ و پایه ای است نیز توجه و برای به نتیجه نشستن آن تلاش ویژه کنیم چرا که این لایحه حاصل تلاش همه متخصصان و دلسوزان کشور است که مدت ها برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده اند.
پس از سخنان رئیس جمهور، اعضای کابینه براساس مسئولیت و حوزه کاری خود به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف پرداختند.
پس از پیشنهادهای مختلف وزیران، محمود احمدی نژاد بحث ها و پیشنهادها را در 4 محور مصارف عمومی، مصارف دولت، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و فرهنگ سازی جمع بندی کرد.
رئیس جمهور توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف عمومی در سه حوزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی نان، آب و انرژی را خواستار شد و افزود: این سه حوزه را می توان به سرعت ساماندهی کرد و همانطور که سهمیه بندی بنزین با کاری ضربتی و دقیق و همراهی مردم صورت گرفت، این کار نیز با همراهی مردم انجام می شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت های مردم ما بسیار بالاست و مردم نشان داده اند که اهل کارهای بزرگ و تحولی هستند و هر جا که به نفع منافع ملی است محکم پای آن می ایستند و حرکت خود را به درستی مدیریت می کنند.
رئیس جمهور خطاب به هیئت وزیران تاکید کرد: باید برای این کار برنامه های دقیق و در عین حال ضربتی و انقلابی بیاورید تا هر چه زودتر عملی شود، مطمئناً ما در این خصوص با برنامه های معمولی به جایی نمی رسیم.
احمدی‌نژاد باردیگر بر صرفه جویی در مصارف دولتی تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه ها مسئولند و هرکس باید بنشیند و برای دستگاه خود برنامه ریزی کند تا هزینه های اضافی را از راه های مختلف همچون کاهش مسافرت ها و همایش ها و هزینه های اضافی کاهش دهد و حتی اگر بتوانیم یک درصد از بودجه مان را صرفه جویی کنیم این مقدار حدود 500 میلیارد تومان می شود که مبلغ کمی نیست.
وی ادامه داد: شرکت های دولتی هم با یک درصد صرفه جویی در بودجه شان، هزار میلیارد تومان به دست می آورند که این هم مبلغ کمی نیست و برای پیشبرد امور بسیار مؤثر خواهد بود.  به گزارش اسراف نیوز احمدی نژاد در این جلسه خطاب به وزرا گفا همه موظفند در دستگاه خود برنامه ای برای صرفه جویی تهیه کنند و مقدار صرفه جویی شده را برای خود دستگاه هزینه کنند و به کارمندها بدهند!