سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/10
12:37 صبح

تشکیل کمیسیونی با عنوان اصلاح الگوی مصرف در شوراها

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

فارس/حبیب‌الله دهمرده استاندار کرمان در همایش روز ملی شوراها :به مناسبت سال اصلاح الگوی مصرف شایسته است کمیسیونی تحت عنوان اصلاح الگوی مصرف در شوراها تشکیل شود.

 

به مناسبت سال اصلاح الگوی مصرف و عملیاتی کردن اصلاح الگوی مصرف در جامعه شایسته است، کمیسیونی تحت عنوان اصلاح الگوی مصرف در شوراها تشکیل شود و نسبت به بررسی جامع، برنامه‌ریزی دقیق و ارائه راهکارها اقدام کرده و نتایج را برای تصویب به صحن علنی شورا منعکس شود.
باید برای نهادینه کردن فرهنگ سالم اقتصادی به صورتی که افراد بیشتر تولیدگر باشند، تلاش کنیم و منزلت تولیدکنندگان را افزایش دهیم. 
فرهنگ‌سازی باید به صورتی انجام شود تا ساده‌زیستی افتخار و مصرف‌زدگی ضد ارزش در افکار عمومی تلقی شود. 
تشویق شهروندان برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و برنامه‌هایی در راستای اصلاح الگوی مصرف نیز مورد توجه شوراها قرار گیرد. 
شوراها با همکاری با نهادهای فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی شهری و روستایی نقش موثری داشته باشند.
هر فرد عضو شورا باید در رفتار فردی و اجتماعی خود به عنوان الگوی شهروندان، رعایت فرهنگ اسلامی، آداب و آموزه‌های دینی را داشته باشد. 
استفاده موثر و مطلوب از نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد را به عنوان مشاور و همکار ضروری است و  استفاده از تجارب ارزشمند آنها در امر مدیریت شهری و جلوگیری از هدر رفتن استعدادها و توانمندی‌ها مد‌نظر شوراها قرار گیرد.