سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/6
11:31 عصر

اتاق فکر اصلاح الگوی مصرف در زنجان

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

 اتاق فکر اصلاح الگوی مصرف از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تشکیل شد.

حجت الاسلام دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  در اولین جلسه اتاق فکر اصلاح الگوی مصرف این اداره کل که با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد، گفت: با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و با رصد سیاست‌های کلی جهان، سال جدید سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شد و این نامگذاری بر اساس الگوهای قرآنی و دینی انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف باید در توسعه علمی و فناوری روز مورد توجه قرار گیرد و این نیاز برای کشور ما بیشتر از سایر کشورها احساس می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که شعار اصلاح الگوی مصرف از دیدگاه‌های قرآنی و دینی نشأت می گیرد، تصریح کرد : در تحقق این شعار باید آیات و روایات مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام دشتکی با بیان این که اسلام اسراف و تبذیر را نمی پذیرد، خاطر نشان کرد: دین اسلام در همه امور میانه روی و اعتدال را تجویز می‌کند.
وی ادامه داد: یک شبه نمی‌توان این شعار را در جامعه پیاده کرد و باید این شعار در تمام دوران زندگی شکل عملی به خود بگیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که عدم مدیریت و برنامه‌ریزی موجب برخی از ریخت و پاش‌ها می‌شود، افزود : با استفاده از منابع دینی و توصیه بزرگان باید جلوی اسراف و تبذیر در جامعه گرفته شود.

وی پایبندی به برنامه ریزی را یکی از عوامل تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف در جامعه عنوان کرد و گفت : این شعار باید از منظر بخش های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.