سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/31
12:56 صبح

هزینه های درازمدت دولت را با اصلاح الگوی مصرف کاهش دهیم

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

 «شبکه خبر دانشجو»/دکتر شاهین محمدصادقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :  دانشگاهیان باید به عنوان نیروهای نخبه جامعه در اصلاح الگوی مصرف به دولت کمک کنند،  می‌توانیم با اصلاح الگوی مصرف هزینه‌های درازمدت دولت را کاهش دهیم.
دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با روش هایی مثل گسترش واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری های صعب العلاج و جلوگیری از گسترش بیماری دیابت، ‌هزینه های درازمدت دولت را کاهش دهند. 
یافتن راهکارهایی برای استفاده بهینه از امکانات را وظیفه اصلی دانشگاهیان است استادان و دانشجویان باید با ابداع روش های جدید زمینه بهره برداری از امکانات را فراهم آورند.
می توان با روش های ساده به نتایج بزرگی دست یافت، اظهار امیدواری کرد که نیروهای نخبه کشور تحقیقات راهبردی در راستای رفع نیازهای کشور و گسترش بهره وری انجام دهند. 
هزینه های به کار رفته در تحقیقات به هیچ وجه اتلاف منابع نیست،  قرار نیست که هر تحقیقی مشکلی از مشکلات را حل کند، بلکه بسیاری از تحقیقات علمی در درازمدت به نتایج مطلوب دست پیدا می کنند. 
اگرچه نقطه ایده‌آل این است که هر تحقیق یکی از مشکلات جامعه را حل کند، ولی اگر حتی از هر 30 تحقیق یکی به راهکار مطلوب در راستای رفع نیازهای کشور دست یابد، هزینه تحقیقات گذشته جبران خواهد شد. 
اگر از هر چند ده تحقیق، یک تحقیق کاربردی باشد می توان امیدوار بود که با استفاده بهینه از منابع و اصلاح الگوی مصرف به نقطه ایده آل دست یافت.