سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/25
5:23 عصر

همایشهای بیهوده پر از اسراف

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

 ایرنا/حجت الاسلام " حسن ملک محمدی "عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: 
 اصلاح الگوی مصرف نسخه درمان معضلات و مشکلات جامعه در تمامی بخش ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.  

نامگذاری امسال به نام اصلاح الگوی مصرف، ‌به معنای محروم کردن مردم از بعضی نعمت ها و فرصت ها نیست، بلکه منظور استفاده بهینه از نعمت های الهی است. فرمایشات مقام معظم رهبری تنها خطاب به یک ارگان، نهاد و دستگاه دولتی نیست بلکه همه نظام، مسوولان و اقشار مختلف جامعه را دربرمی گیرد.
در زندگی فردی و اجتماعی می توان با رعایت الگوی مصرف راه تعالی، تکامل و پیشرفت همه جانبه را دنبال کرد،  با توجه به محدویت منابع آب در کشور یکی از مصادیق این الگو، صرفه جویی در مصرف آب است.
درصد آب کشور به مصرف کشاورزی و 20 تا 30 درصد به مصرف شرب و صنعت می رسد،  در سال الگوی مصرف باید با استفاده از تکنولوژی و بهره برداری بیشتر از سیستم آبیاری قطره ای، در جهت توسعه کشاورزی گام برداشت و با صرفه جویی و مدیریت منابع آب، صنعت را شکوفا کرد.
اصلاح الگوی مصرف باید در تمامی بخش های کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی سرلوحه کارها قرار گیرد،  با توجه به برگزاری برخی همایش ها، سمینارها و برنامه هایی که در آن افراط و تفریط می شود،  اجرای برنامه هایی با هزینه های بالا از مصادیق اصلاح الگوی مصرف است و برگزاری این نوع برنامه ها باید در چارچوب مقررات، قوانین و مصالح مبتنی بر عزت و مصلحت باشد.
برای اصلاح الگوی مصرف باید به سیره انبیا الهی، ائمه اطهار (ع) و علمای بزرگ توجه شود، تاکید کرد: ما باید در برگزاری کنگره ها و همایش ها از کارهای تشریفاتی اجتناب کرده و با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی به کارهای تشکیلاتی و سازمانی روی آوریم.