سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/24
4:24 عصر

مساجد نقش محوری در نهادینه سازی اصلاح الگوی مصرف دارند

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

 
مهر/ معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مساجد، نقش محوری در نهادینه سازی اصلاح الگوی مصرف دارند.
قدرت الله یوسفی نقش محوری و مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای نهادینه سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف با محوریت مسجد بسیار حائز اهمیت است.
مساجد به عنوان پایگاه اصلی اعتقادی و دینی و محل عبادت و پناه آحاد مردم جامعه می تواند، نقش به سزایی در ایجاد و گسترش فرهنگ اصلاح الگوی مصرف ایفاء کند زیرا هرگونه برنامه های فرهنگی و هنری که در مساجد اجرا می شود، ریشه در آموزه های دینی و اعتقادی ما دارد.

 نقش مساجد در تبیین الگوی صحیح مصرف با اجرای برنامه های دینی فرهنگی و هنری و انتخاب سخنرانان و وعاظ اثرگذار برای همه برنامه های عبادی و سوگ و سرور می تواند، مردم را در شناخت و اجرای صحیح فرهنگ قناعت و مصرف، کمک شایانی کند.
 تغییر نگرش مدیران عرصه های مختلف فرهنگ و هنر و تمامی فعالان این حوزه برای تحقق اصلاح الگوی مصرف بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است زیرا افرادی که بر تمام این حوزه ها اشراف دارند و فعالیت های آن را رصد می کنند باید دغدغه اصلاح الگوهای درست در این عرصه ها را نیز از خود شروع کنند و این امر با تغییر نگرش و نگاه فعالان و دست اندرکاران مستقیم این حوزه ها شامل مدیران، فرهنگیان و هنرمندان جامعه میسر خواهد شد.
 تولید برنامه ها و آثار فرهنگی و هنری متناسب با نیاز مخاطب و جامعه که بتواند هم دارای اثر بخشی و کارآیی لازم باشد و نیز اهداف از پیش تعیین شده را محقق سازد را یکی از پیامدهای مثبت اصلاح الگوی صحیح مصرف در حوزه فرهنگ و هنر است.
در حوزه های اقتصادی و مصرفی نیازمند رویکردهای صرفه جویانه "اصلاح الگوهای مصرف" منابع هستیم اما در حوزه فرهنگی و هنری نیازمند "ایجاد الگوی مصرف" هستیم زیرا بیشتر توانایی های فرهنگی و هنری کشور و خروجی های عملکرد واحدهای مختلف موثر در این حوزه ها، درست به مصرف کننده نمی رسد