سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/17
2:54 صبح

اصلاح الگوی مصرف در رسانه ها برجسته و تبیین شود

بدست اسراف نیوز در دسته

فارس/ به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای هیئت مدیره انجمن درنخستین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در سال 88   ضمن آرزوی توفیق و بهروزی اصحاب رسانه در سال جدید که با نخستین سال دهه چهارم انقلاب، «دهه پیشرفت و عدالت» مقارن شده است، بر تسریع روند خدمت‌رسانی انجمن به اصحاب خدوم رسانه و رفع مشکلات صنفی و معیشتی آنان تأکید نمودند.
در ادامه این جلسه موضوع پیام نوروزی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و نامگذاری سال 88 به عنوان سال «اصلاح الگوی مصرف» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران معتقد است که «الگوی مصرف نادرست جامعه» انعکاسی از نگرش نادرست عمومی نسبت به منابع کشور است و براین مبنا برنامه اصلاح الگوی مصرف جز از مسیر تغییر نگرش آحاد جامعه نسبت به رفتار مصرفی کنونی میسر نخواهد شد.
هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران با تأکید بر نقش منحصر به‌فرد رسانه‌های جمعی به عنوان ابزارهای آگاه سازی اجتماعی که می‌توانند نگرش شناختی را به نگرش رفتاری تبدیل سازند، اصحاب رسانه را به تلاشی مداوم، پیگیر و هماهنگ در مسیر اصلاح‌ الگوی مصرف به عنوان اصلی‌ترین مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال 88 فراخوانده و رجا واثق دارد که با همیاری، همکاری و هماهنگی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران اسلامی،تبیین و برجسته‌سازی موضوع اصلاح الگوی مصرف در رسانه‌های کشور، می‌توان آینده‌ای روشن را برای رفاه و آرامش ایرانیان متصور بود.
هیئت مدیره انجمن همچنین از رسانه‌های گروهی بویژه رسانه ملی خواست که موضوع اصلاح الگوی مصرف به صورت جدی و محتوایی و هنرمندانه مورد ارزیابی قرار گرفته و به شدت از پرداخت شعاری به آن خودداری شود.