سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/17
2:46 صبح

عسگر اولادی: الگوی صحیح مصرف ریشه قرآنی دارد

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

          فارس/حبیب‌الله عسگراولادی در گردهمایی مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امسال از جانب مقام معظم رهبری به جانب اصلاح الگوی مصرف هدایت شده‌ایم. هدایتی سنجیده که بر اساس موازین اسلامی و مفاهیم قرآنی ضرورت آن اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: ملتی که صاحب نعمت‌های الهی است باید الگوی صحیح مصرف داشته باشد؛ تا عده‌ای به بیراهه‌های هدر دادن نعمت، زیاده‌روی و اسراف، تبذیر و تحمل کشیده نشوند.
عسگر اولادی یادآور شد: دقت در سنجش ولایتی مقام معظم رهبری این واقعیت را نمایان می‌کند که وضع عمومی بهتر شده است و ضرورت دارد جلوی برخی تنگ‌نظری‌ها و ناتوانی در مدیریت‌های مصرف گرفته شود؛ تا کام همه آحاد مردم از نعمت‌های الهی که در اختیار نظام است، شیرین شود.
وی با تفسیر بخش‌هایی از سوره یوسف اظهار داشت: اینکه برخی الگوی مصرف را واژه‌ای غربی و یا شرقی می‌دانند غلط است. الگوی مصرف و سهمیه‌بندی ریشه قرآنی دارد و حضرت یوسف صدیق(ع) الگوی مصرف را در زمان خود به بهترین شیوه به مورد اجرا گذارده است و حتی در سال‌های فراوانی نعمت برای انسان‌ها و دام‌ها سهمیه‌بندی مشخصی تعیین کرده بود؛ تا در سال‌های خشکسالی دچار مشکل نشوند.
نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بیت‌المال و امکانات در اختیار مسئولان امانتی الهی است که باید این امانات را به اهلش برسانند و رساندن این امانت به اهلش یعنی درست و بجا مصرف کردن و رعایت الگوی مصرف.
وی تصریح کرد: درست هزینه کردن، صرفه‌جویی است؛ اما مصرف نکردن و خشک‌دستی صرفه‌جویی نیست؛ بلکه داشتن عقل معاش برای یک نظام و برای یک ملت ضروری است و باید برای این مهم برنامه‌ریزی و الگوی صحیح داشت.
عسگر اولادی در بخش دیگری از سخنان خود توجه و رسیدگی به نیازهای مراجعان موردی و مددجویان زیر پوشش در موارد خاص بویژه دردهای صعب‌العلاج را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: مدیران اجرایی در کمیته امداد باید اولین کسانی باشند که خود و خانواده‌شان رعایت الگوی صحیح مصرف را مورد دقت و ملاحظه قرار دهند و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی اولین مومن و عامل به اصلاح مصرف باشند تا الگوی دیگران قرار گیرند.