سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/1/11
5:0 صبح

مصرف گرایی در کشور با روح اسلام همخوانی ندارد

بدست اسراف نیوز در دسته دیدگاه

مهر/حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه: طبق آمارها وضعیت مصرف‌گرایی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست و این میزان مبالای مصرف در کشور با روح اسلام و الگوی مصرف در دیگر کشورها همخوانی ندارد.  آنچه که امروز به عنوان عملکرد مصرف‌گرایی در کشور مشاهده می‌شود و میراث گذشتگان است نه با روح اسلام و نه با الگوی دیگر کشورها سازگاری دارد.

 طبق آمار، وضعیت مصرف‌گرایی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست و کشورهای دیگر به لحاظ صرفه‌جویی با قناعت بیشتری از منابع خود در بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌کنند بنابراین باید هر فرد و گروهی نقش خود را در این عرصه ایفا کند.

 مسئله صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف موضوعی بسیار اساسی است که نیاز به فرهنگسازی و اهتمام عملی دارد.

در مورد دولت از سوی دولتمردان و رئیس جمهور دقت لازم درباره صرفه‌جویی صورت می‌گیرد، هرچند مسئله صرفه‌جویی تنها فردی نیست و اهتمام ویژه‌ای را در تمام سطوح مدیریتی کشور می‌طلبد و باید اعمال مدیریت قوی‌تری انجام داد.

این مسئله مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مطالعه است که اگر این مطالعه گسترده ظرف شش ماه ابتدایی سال انجام گیرد و در سال‌های باقی‌مانده توسط دولت اجرایی شود به بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده می‌شود و آغازی برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر خواهد بود.

اگر 98 درصد مردم ما مسلمان هستند باید به این مسئله توجه کنند که منابع کشور تمام شدنی است و زیاده‌روی و اسراف دلیلی ندارد.